i andras ögon (inbillning)

känslan av att vara iakttagen, sedd, hela tiden
 
det är den jag inte orkar med
det är den
 
iakttagen, sedd, i allt man gör
 
betraktad
 
det är den, jag inte orkar med
 
det är då, jag liksom tappar
fotfästet
 
det är då
jag liksom tappar
 
mig själv
 
och jag har varit tappad, så länge nu..
tappad
 
svävar
fritt
men utan känslan
av att vara fri
 
liksom
fallande svävande
 
liksom tappad, verklighet
tappat jag
 
men vad är då, ett jag?
vem är då, jag?
 
hur kan jag säga att jag inte är jag
att jag tappat mig
när jag är, den tappade?
 
ibland.. blir man
blir jag
 
bara så knäpp
 
och det läskiga är, när det varar, i längre stunder
 
timmar som vävs i varandra och blir till dagar som blir till veckor..
 
och då är frågan, att om jag inte varit mig själv
i flera veckor
 
vem är då jag, vem är då den, som inte är sig själv?
 
 
 
 
 
jag måste ju för i helvete börja lyssna på mig!
 
jag måste bli mig själv igen (vem sa du att du skulle bli, vem är du?)
 
jag måste
 
för annars
går jag under.
 
jag går under annars.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0