så var det torsdag igen och veckan hade nästan tagit slut

och terminen med.
 
på lördag åker jag. hemåt mot det andra hemmet, i utkanten av stockholmstrakten.
 
igår var det maskerad här. jag var Jordens Undergång. Hade tänkt vara Döden. Men blev icke så för jag hade ingen vit färg att måla ansiktet med (vit ögonskugga syntes inte, akvarellfärgen luktade apa och akrylfärgen blev bara smutsigt konstig). så, istället blev jag som sagt Jordens undergång, med hela ögonskuggspaletten målad i ansiktet och glitter och svarta kläder som symboliserade universum och så ett folie-jordklot om halsen med texten; vi syns den 21 dec.
 
tänk om det är så, att jorden faktiskt går under imorgon. då är det sista kvällen ikväll. vad skulle man göra då, vad skulle jag göra då?
 
jag vet inte. jag vet faktiskt inte. känns som att det kanske skulle vara rätt så ångestframkallande (eller lättande?) att inse.. att allt man vill inte skulle hinnas med på så kort tid.
 
eller?
 
jaja. i alla fall. så var jag Jordens Undergång på maskeraden och det var faktiskt inte den roligaste rollen, för det som är så roligt med maskerad är ju att leva in sig i en annan karaktär, bli en annan för en stund.. men vem är Jordens undergång, vad har Jordens undergång för personlighet?
 
det försökte jag klura ut under kvällen. gick sisådär.
 
Z fick pris för mest oväntade; hon var Fåken!
 
 så otroligt bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0